ÄSTAD VINGÅRD

Sveriges Vingård

I det vackra naturreservatet Åkulla Bokskogar i Hallands inland ligger Ästad Vingård. En av Sveriges största vingårdar med Nordens mest spännande konferens och upplevelseanläggningar.

Uppdrag

Treativ fick i uppdrag att ompositionera Ästad Gård till Ästad Vingård samt definiera det nya varumärket.

Lösning

Efter genomförd målgruppsanalys formulerade vi en varumärkes- och kommunkationsstrategi och utvecklade en ny visuell identitet. Strategi och visuell identitet ligger till grund för den kommunikation som vi löpande utformar för olika plattformar.

Inbjudan till en ny vinupplevelse

Utvalda personer bjöds in till en helhetsupplevelse av Ästad under ett dygn. Inbjudan skickades både postalt och via mejlutskick. Gästerna fick delta i vinprovningar, vingårdsvandring, njuta av en spaupplevelse samt god mat och dryck under kvällen. De inbjudna mat- och vinbloggarna skrev samtliga ingående skildringar om vistelsen.

Webb, nyhetsbrev, print och digitala enheter

Webben har ett lättnavigerat och inspirerande innehåll som ska driva till köp och bokningar för både privat- och konferensgäster. Stora bannerytor marknadsför de olika delarna som Ästad Vingård erbjuder sina kunder. Webben är responsiv, det vill säga fullt fungerande för alla enheter, såväl desktop, smartphones och tablets.

Annonser i Hallands Nyheter och Hallandsposten inför julen för att marknadsföra medlemskap i Ästads Vinsällskap – den perfekta presenten för alla vinälskare. Vinsällskapet marknadsförs även i riktade nyhetsbrev, foldrar och på plats på Ästad.

Extra stolta är vi över vinetiketten som vi har designat för 3 olika viner; mousserande, torrt och halvtorrt. Varje årgång är unik och detta symboliseras i den grafiska designen genom de 3 linjerna som visar väder, temperatur och månad tillsammans med årtalet. Smart va!

astad4

Visit Varberg