Smaka På Tvååker

Marina på Strömma Farmlodge tyckte man skulle göra något bra med all entreprenörskap som finns i Tvååker. Och så började det…

Bakgrund

Marina och Treativ träffades på ett fik och brainstormade tillsammans – och landade i en vision som fick namnet Smaka på Tvååker. Vi ville sätta Tvååker på kartan som en bygd som har mycket att erbjuda och berätta om de företag som finns där. Att ge besökare en möjlighet att uppleva landsbygden, komma nära lantbrukare och mat och få lite jord under naglarna känsla.

Uppdrag

Treativ har tagit fram ett grafiskt manér, illustrationer och logotyp – som grund för marknadsföringen inför Smaka på Tvååkers-helgen den 19-20 augusti.

En webbplats skapades för att visa upp alla samverkande företag, med sammanfattning av vilka de är och deras program.

För att få full effekt har vi tagit oss ut till flera av besöksmålen och skapat kortare filmer för att fånga intresset i de sociala kanalerna.

Resultat

Vi har fått över 30 företag i Tvååker att lära känna varandra och skapat ett betydande nätverk.

Sociala kanaler och en digital strategi har gett stor effekt för att nå ut med Smaka På Tvååker. Introfilmen som vi skapade fick på kort tid 46 000 visningar, vilket visar kraften på rörligt i sociala kanaler. Nästan 1300 följare på Facebook och 530 följare på Instagram är en del av resultaten.

Resultatet i räckvidd, klick & exponering är förstås mätbart i siffror – men än viktigare är den feedback som har kommit in i från de som driver de olika besöksmålen. Att alla har haft väldigt många besökare – och slagit rekord.

foto av Krickelin


Vintertider
Lunds Bil