HOLDIT

Kollektionskoncept

Holdit utvecklar och säljer tillbehör till mobila digitala enheter som exempelvis case till smartphones och tablets.

Krav på god design och funktion är styrande för Holdits produktsortiment. Målet för Holdit är att förenkla användarens digitala liv och även ge dem möjlighet att utrycka sin personliga stil.

Holdit är i dagsläget den ledande leverantören i Skandinavien inom sitt marknadssegment och fortsätter att öka i tillväxt på den internationella marknaden.

Uppdrag

Treativ fick i uppdrag att utveckla Holdits kommunikation mot inköpare och slutkonsument. Utgångspunkten var att vända på synen av Holdits produkter som enbart tekniska tillbehör – till att se dem som livsstilsprodukter och assessorer som kan förstärka individuella stiluttryck och personligheter.

Lösning

Vi utvecklade Holdits logotyp och grafiska profil – från ett teknisk, manligt och hårt uttryck till att upplevas som ett modernt livsstilsvarumärke som speglar aktuell design och trender.

Tillsammans med Holdit kategoriserade vi deras produktsortiment i flera kollektioner – baserade på olika uttryck, funktioner och trender. Kollektionerna ger varumärket en tydligare koppling till modevärlden, och gör det lättare för både inköpare och slutkonsument att hitta den produkt som passar deras stil och behov.

Konceptkatalog

Tillsammans med Holdit producerade vi ett presentationsmaterial för deras kollektioner. Broschyren användes till mässor och även som säljmaterial.

Webb

Webbplatsen presenterar Holdit och deras produktsortiment.

holdit3

Farmers Market
KCM