Skrapa & försäkra – kampanj för Falkenbergs Sparbank

Vi har tidigare hjälpt Falkenbergs Sparbank att ta fram strategi och koncept för kommunikationen. Nu var det dags att göra en kampanj för deras produkter Spara och Försäkra vilket innebar två helt olika utmaningar. Att banken erbjuder sparprodukter är självklart men inte lika många känner till att man också har försäkringar.

K A M P A N J  1

Hoppsan!

För att lyfta fram försäkringsbudskapet valde vi att använda enbart ansiktsuttryck som tydlig visar att något har hänt. En idé som går att utveckla hur mycket som helst över tid samtidigt som det är en rätt så tydlig kommunikation.

Annons med kvinna
Annons med tjej

K A M P A N J  2

Skrapa Spara fram drömmen!

De flesta drömmer om att skrapa fram drömvinsten och det har vi valt att skoja med. Istället för att hoppas på turen erbjuder banken faktiskt en verklig möjlighet att spara sig till sina drömmar – i alla fall de som kan köpas för pengar. Så skrapa inte fram drömmen – spara fram den istället. Genom att fotografera lokala personer och på lokala platser förstärker vi även den lokala kopplingen.