En jämställd kampanj
Trots att vi befinner oss i 2024 så är det långt ifrån självklart med jämställdhet i vardagen. Det här är inget nytt men fortfarande en viktig fråga. För Falkenbergs Sparbank är det en fråga som ständigt är aktuell när det kommer till jämställd ekonomi då den ekonomiska situationen ofta kan se väldigt olika ut i en relation.
Treativ fick uppdraget att ta fram en kampanj för att belysa frågan och vi valde helt enkelt att utgå från delandet. I dramatiseringen delas olika saker på olika sätt, mer eller mindre rättvist, för att skapa uppmärksamhet kring en en viktig fråga. De korta filmerna ses i sociala och digitala kanaler samt på bankkontor.
Koncept & idé
Mediaköp
Digitala medier
Filmfotografi
Sociala medier
OOH
Goda ideér får liv genom Framtidsbanken
Föreningar, organisationer, företag och privatpersoner kan söka för ändamål som skapar tillväxt, livskvalitet, bra utbildning och fler arbetstillfällen i Falkenbergs kommun samt norra delen av Halmstad kommun. Falkenbergs Roddklubb är en av många föreningar som fått bidrag via Framtidsbanken som bland annat har möjliggjort finansiering av en tävlingsbåt (sculler) för åtta roddare och ledbelysning till sitt klubbhus.
Filmen har gjorts ut i en rad olika format för ett flertal medier, exempelvis utomhusskärmar, bioreklam, sociala medier och digitala medier.
Koncept och idé
Film
Ljuddesign
Mediaköp
Bioreklam
Digitala medier
Sociala medier
OOH
Relaterbar kommunikation
Treativ fick i uppdrag av Falkenbergs Sparbank att skapa en kampanj som driver trafik till deras bolånekalkyl. Anledningarna till att vilja flytta kan vara många, men alla kan vi väl relatera till grannar som för oljud under dygnets mörka timmar.
Därför skapade vi annonser som får tittaren att le igenkännande där Falkenbergs Sparbank enkelt kan förklara sina tjänster kopplade till bolån på ett engagerande sätt, samtidigt som de bygger förtroende och når potentiella kunder där de redan spenderar sin tid.
Koncept och idé
Rörlig grafik
Film
Ljuddesign
Digitala medier
Sociala medier
Mediaköp
Hur pratar man pension?
Alla vet att man förhoppningsvis kommer att bli gammal och gå i pension. Men för många människor är pensionen en avlägsen historia som man inte riktigt tycker att det är bråttom att ta tag i. Men så en dag står man där och tänker att man kanske ändå borde börjat planera för sin pension lite tidigare.
Under rubriken “Plötsligt kommer den” lyfter vi fram olika människor, lokala “kändisar”, som vi med hjälp av retusch och AI förvandlat till pensionärer.
Kampanjen har på ett effektivt sätt och med bra resultat skapat uppmärksamhet kring en fråga som många borde fundera mer på. I tid.