Vertiseit förflyttar
kunderna
närmare köp

Vertiseit är ett av Varbergs snabbast växande företag med kunder som Volvo, Burger King, Lindex och Liseberg. Vertiseit är ett retail tech-bolag och en helhetsleverantör av digitala lösningar som stärker kundupplevelsen i fysiska butiker. Företaget är sedan 2019 börsnoterat på Nasdaq. Det är inte fy skam.

Enkelt uttryckt kan man säga att Vertiseit jobbar med kommunikation mellan affären och kunden, genom att digitalisera och förbättra kundens upplevelse av den fysiska butiken eller säljplattformen. Företaget var i behov av ett grafisk uttryck som med en gnutta humor ändå kunde förmedla deras bredd och unika kompetens, både tekniskt och på relationsnivå. Den grafiska profilen skulle tillämpas både på företagets webbsida, i sociala kanaler och annan extern kommunikation.

Treativ fick i uppdrag att ta fram ett nytt grafiskt och kommunikativt uttryck både för företaget allmänt och som grund till deras nya webbsida.

Dessutom hjälper vi dem med material för sociala medier och deras case-filmer. Vi fungerar som bollplank inom kommunikation samt strategier för sociala medier.