Lunds Bil
Med känsla för Varberg
Lunds Bil har funnits i Varberg i över 30 år och anledningen är enkel – deras kunder. Genom åren har de fått förtroendet att leverera bilar till kvalitetsmedvetna varbergare i olika åldrar och faser i livet.
Nu vill de lyfta fram några av deras kunder som fortsätter att driva dem framåt, men framförallt gör Varberg till en pärla på Västkusten. Vi har hjälpt till med filmer, foto, idé och mediaköp.
Koncept & idé
Fotografi
Filmfotografi
Sociala medier
Digitala medier
Mediaköp



I den första delen av kampanjen möter vi dels Dorthe Florin, ägare till en riktig varbergsinstitution, restaurangen Johns Place i Apelviken och dels en helt färsk varbergs- och UF-företagare Valter Warborn från skjortföretaget Gate17. I del två möter vi Stefan Johansson, vd för Colorama Västgruppen med 15 butiker i Västsverige.
Genom kampanjen vill vi förstärka Lunds lokala engagemang och förankring. Lunds Bil är en klassisk och personlig bilhandlare som vårdar sina kundrelationer. Ett bilköp är en stor affär och att många väljer att återkomma till Lunds Bil är ett förtroende väl värt att lyfta fram i kommunikation.
Kampanjen ses i sociala kanaler och print.