Gottskärs – ett företag på hög höjd
Gottskärs är plåt- och takentreprenadföretaget med stor kunskap och stora ambitioner vilket behöver reflekteras i deras externa kommunikation. För att skapa förtroende och intresse behöver de förmedla en bild av Gottskärs som ett modernt företag, ett företag i teknisk framkant och att det byggt sin framgång på engagerad och kunnig personal.
Genom form, typografi och färg har vi tagit fram ett uttryck för Gottskärs som andas självsäkerhet, ambition och kompetens, som är internationellt gångbart och i visuell framkant. Men också ett uttryck som ger plats för människan, för det personliga engagemanget och stoltheten i ett väl utfört arbete.
Grafisk profil
Färgval
Typografi
Logotyp
“Expressivt, dramatiskt och en smula kaxigt”
Visuell spänning
Genom att använda oss av Gottskärs symbol som formelement skapas en visuell spänning som understryks av en orädd typografi. Men vi kan också genom variationer i färg och grafiska element ta uttrycket från modernt och spännande till återhållsamt och stilrent.
Gottskärs logotyp signalerar både inom vilken bransch de arbetar, och den kunskap de besitter.
Logotypen består av två element som kan användas separat eller tillsammans; en g-symbol och en ordbild. Bildmanéret är en nyckelpunkt i Gottskärs uttryck, här sätts tonen för kommunikationen och här berättas historien om Gottskärs, om deras projekt och om deras engagemang. Människor är ett centralt fokus i maneret, med bilder på personalen i arbete visas det engagemang och den kunskap som företaget besitter.