
Sommar & högsäsong för utomhusfärg
Vår och sommar är Coloramas viktigaste försäljningsperiod för deras utomhusprodukter och därmed viktigaste perioden att synas i media.
Välkända och eftertraktade varumärken tillsammans med värdefull expertis hos personalen är viktiga delar i varumärket och ska speglas i deras marknadsföring.
Sociala medier
Digitala medier
Fotografi
Filmfotografi
Content creation


Rätt mediamix ger effekt
Förutom att producera innehåll som talar till målgruppen gör vi också strategiska mediaköp för att få mesta möjliga effekt per investerad krona. Under kampanjtiden gör vi alltid optimeringar för resultatens fördel och följer såklart upp för att se vad den faktiska effekten har blivit.
För årets utomhusfärgskampanj har vi en mediamix av både digitala- och printmedier. På sociala medier är det främst Instagram, Facebook och Pinterest som står för största exponeringen till målgruppen. Se de rörliga annonserna till Pinterest längst ned i caset!

