En plats för nöje
Societén har varit centrum i Varbergs krog- och nöjesliv sedan 1800-talet. En plats för nöje och fest med mat & dryck. Under sommaren fylls Societén av liv och glädje med bistro, nattklubb, bar, pianobar och konserter i parken.
Vi har skapat en grafisk profil och ny hemsida till Societén som är anpassningsbar och mångsidig, för att nå många målgrupper och lyfta alla olika delar av Societéns verksamhet. Den nya identiteten ger ett uttryck som är levande, modernt och samtidigt klassiskt.
Logotype
Typografi
Grafisk Profil
Webb
“Societéns logotyp har på ett försiktigt sätt uppdaterats för att ge ett modernare intryck. Resultatet är en logotyp som tydligt känns igen som Societéns men som också är visuellt intressant.”
Digitala & sociala medier
Digitala medier ör en viktig plattform både för att locka kunder och förmedla information. Layouten Societén använder är ett tydligt exempel på hur den grafiska profilen kan justeras beroende på syfte och hur färger och bildval
kan användas för att nå ollika målgrupper -när vi vill nå klubbesökaren använder vi dramatiska bilder och mörkare färger, när vi vill nå restauranggäster så används ljusare färger och ett mer harmoniskt uttryck.
Målgruppsanpassning
Webb och sociala medier är viktiga plattformar för att nå kunder och förmedla information. Materialet är anpassat efter Societéns behov av att nå ut till en bred målgrupp.
Societéns visuella identitet hämtar inspiration från restaurangbranschen. Vi hittar exempel i val av symbol samt färger, linneservetter och bestick, nattmörker och matingredienser.
Typografi
Typografin för Societén är skapad med för att både kunna vara stilren och för att kunna vara expressiv och dra blickarna till sig. För att åstadkomma detta används i rubriker
en blandning av en den enkla san serifen English Egyptian och serif–snittet Signifier. Som en balans till detta används GT Walsheim för brödtext och ingresser.